Departed
Tým ZON Custom Works z Japonska získal řadu ocenění za jejich zakázkové motorky. S modelem „Departed“ Yuichi Yoshizawa a Yoshikazu Ueda opět vyvolali rozruch – a okamžitě získali další ocenění. Srdcem tohoto stroje je prototyp zcela nového dvouválcového motoru s protilehlými válci.
Popis modelu
Departed
Custom Works ZON
Yuichi Yoshizawa, Yoshikazu Ueda
2018
Land Speed Racer
Pozoruhodný Land Speed Racer
Pozoruhodný Land Speed Racer
Tentokrát to proběhlo docela jinak. Většinou se upravuje již stávající motocykl a dodá se mu jedinečný vzhled. Potom zákazník obdivuje efekt „před“ a „po“. A je neskutečně ohromen. Ale v tomto projektu neměl Yuichi Yoshizawa žádný základ. Jediné, co měl, bylo srdce – prototyp nového typu dvouválcového motoru s protilehlými válci. Úkolem bylo postavit jedinečný motocykl k tomuto motoru.
Yuichi Yoshizawa
Custom Works ZON
Silný dojem, velká výzva
Když motor dorazí do Custom Works ZON, Yuichi je překvapen. Japonský úpravce motocyklů neočekával tak silný dojem z tohoto motoru se dvěma protilehlými válci. Jak vnější tvary, tak i viditelné prvky připomínají motory s protilehlými válci, které BMW Motorrad vyrábělo až do konce šedesátých let. Chromované trubky chrání ventilový rozvod, který se nachází nad válci. Vzhledem k tomu, že protilehlé a vyčnívající válce jsou velice charakteristické, považuje konstrukci rámu a těla za zvláštní výzvu. Postaví se výzvě čelem a plně se soustředí. Yuichi si představuje jízdu na plný plyn. Pak dostane nápad: chce vytvořit Land Speed Racer.
„Departure“ s překvapením
Pro Yuichi a jeho kolegu Yoshikazu Ueda začíná časově náročná fáze – od začátku srpna do konce listopadu jsou zamčeni ve své dílně, svařují, šroubují a vyrábí motocykl, který dosud neexistuje. Už pouhá myšlenka na tento projekt je naplňuje hrdostí. „Získali jsme nový motor jako první na světě. Máme tu čest vytvořit kolem tohoto motoru nový custom bike. Bude to překvapení pro každého. Je to fantastický pocit,“ říká Yuichi. Jen o pár dní později, na začátku prosince, spatřil nový motocykl světlo světa poprvé na Yokohama Hot Rod Custom Show v Japonsku. A okamžitě získal cenu „Nejlepší z výstavy“. Takový náročný projekt a jedinečný motocykl potřebuje zvláštní jméno: „Departed“ - odjezd s pozitivním významem. „Cítím se, jako bych se vydal na novou cestu,“ říká Yuichi.
Umění z Japonska
Umění z Japonska
Podpis dílny ZON je vidět všude: klasický design, moderní výrobní technologie, velké množství řemeslné práce a zaměření na detail – to vše v nejvyšší japonské kvalitě. Velmi nízká silueta motocyklu připomíná stroje Ernsta Henna z konce dvacátých a třicátých let minulého století, které lámaly rekordy. Úpravci zvláště hodnotí linii, která tvaruje motocykl od začátku nádrže až po konec sedla. Velká kola – 21palcové vpředu a 26palcové vzadu – jsou vyfrézovaná z hliníku a doplněna poměrně úzkými pneumatikami. Zadní kyvné rameno a lichoběžníková přední vidlice byly vyfrézovány z jednoho kusu a upevněny skrytým zavěšením na trubkový rám. Motor je zavěšen v komplikované konstrukci rámu. Nádrž, sedlo a kapotáž jsou vyrobeny ručně z lisovaného plechu.
Detaily o motorce
Custom Works ZON
Nádrž a sedlový oblouk Custom Works ZON, sedlo od kuureiyonsoku
Držák vidlice Custom Works ZON, tlumiče Manitou, přední brzda od firmy Kustom Tech, přední kolo (2,15 x 21 palců) Satsuma Cycle Works (design od Custom Works ZON)
Kyvné rameno Custom Works ZON, zavěšení ZF Sachs, zadní brzda Kustom Tech, zadní kolo 3,5 "x 26" Satsuma Cycle Works (design od Custom Works ZON)
Ručně vyrobený od Custom Works ZON, každý válec má krátkou výfukovou koncovku (nejsou vzájemně propojeny)
Konan Bankin, linky od Mr. G
Zapalování od Silent Hustle, karburátor od Dellorto (PHM 40)
























DĚTSKÉ HŘIŠTĚ VČERA A DNES
Yuichi Yoshizawa byl již od dětství blázen do motorek: „Když jsem byl malý chlapec, vždycky jsem chodil do místní prodejny motocyklů. Bylo to takové moje hřiště,“ vzpomíná. Po ukončení střední školy Yuichi vyzkoušel různé práce. Ale nic ho neuspokojilo. „Postupně vznikla myšlenka, že bych chtěl dělat něco, co mě baví. Tak jsem si otevřel vlastní obchod s Uedou – mým spolužákem ze střední školy“.
Prohlídka ze všech úhlů
Než se pustí do práce, prohlédnou si vždy motorku ze všech úhlů. A úpravy si představují ve své hlavě. Nejdříve je třeba rozhodnout o velikosti kol. „Tento krok je velmi důležitý, protože rozhoduje o podstatě motocyklu“, říká Yuichi. Další na řadě je rám a nakonec vyladění exteriéru a všech nezbytných dílů. Velká výhoda Custom Works ZON je ta, že tým si navrhuje a vyrábí téměř všechny díly sám. „Nejdůležitější je to, aby všechny díly správně fungovaly. Naše motorky jsou charakteristické skvělým designem a perfektní funkčností“. Samozřejmě toto se také vztahuje na motocykl „Departed“ – i když v tomto případě šlo všechno jinak. Před tím, potom. Ten úžas je nepřekonatelný.